18:45 Які властивості має вода? Практична робота "Ознайомлення з властивостями води" |
Природознавство Тема."Вода. Властивості води." Мета:ознайомити учнів з властивостями води, формувати уявлення про зміни станів води; розширити уявлення про взаємозв’язки води з іншими об’єктами природи; виховувати бережливе ставлення до води. ХІД УРОКУ І. Організація класу. 1.Вправа «Мобільний синоптик». ІІ.Оголошення теми і мети уроку. Створення проблемної ситуації. В одній чарівній країні жили щасливі люди. Сади рясніли фруктами, поля колосилися житом і пшеницею, на луках паслася худоба, у лісах співали птахи. Але сталося якесь лихо і вся благодать стала пропадати: рослини зів’яли, корови перестали давати молоко, птахи улетіли. Засумували люди, задумалися і звернулися за порадою до Мудреця. Вислухав їх Мудрець, взяв гілочку верби і пішов з нею по лісах, по полях та городах. Зупинився Мудрець за городами і сказав: «Копайте тут, знайдете скарб.» Люди копали день і ніч. Що ж знайшли люди? (беру кошик) Нам Мудрець передав часточку скарбу, щоб ми теж стали мудрішими. Що у кошику? (виймаю пляшку з водою). Нам доведеться довести, що вода справжній скарб на планеті Земля. Ми спробуємо з’ясувати властивості води, її різний стан, та як люди використовують воду. ( Відкриваю опорну схему) Перегляд відеоролика. А допоможе нам в цьому казковий герой Капітошка.. Він хоче вас познайомити з прекрасною частиною неживої природи – водою! Вода – це справжнє диво! 5.Робота з підручником. Дослідницька робота. Капітошка допоможе більше дізнатися про воду: РОЛЬОВА ГРА Дослід1: Водознайко наливає воду в склянку. Висновок: вода – прозора, не має смаку, запаху – Крапусь підносить дітям склянку з водою, дає понюхати, спробувати на смак.
Дослід2: наливаю воду у різні за формою предмети. Висновок: вода не має форми. Дослід3:насипаю у воду сіль, цукор, розмішує, дає спробувати. Висновок: вода може розчиняти деякі речовини. - Коли ви смакуєте солодку воду? Вранці п᾿єте чай, каву, кампот, сік. -Де ви зустрічали у природі солону воду? - У морі. А ось вам ще один секрет води. - Ти, вода-водице! Моя маленька сестриця! Стань, вода – водице не простою – а зеленою! Ти, вода – водице, прозорая сестрице! Стань, вода-водице, не простою, а синьою! Ти, вода –водице, подруго прекрасна! Стань, вода-водице, не простою, а червоною! Наливаю краплинки фарби, розмішую – колір змінюється. Що відбулося? Висновок: вода може розчиняти фарбу. А ще вона може перетворюватися як справжня добра Чаклунка. У якому стані ви бачите воду? - У рідкому. А ось вам мішечок, доторкніться до нього руками, що ви відчуваєте? - Холод. Спробуйте перекласти у склянку крижинки- чи змінилася форму льоду? - Ні .Чому? Бо вона тверда. Дослід 4. Чайник з гарячою водою. Наливаю воду у склянку- що ви бачите над нею? Пар,додаю ароматизатор – вода може передавати запах. Висновок: вода перетворюється на пар – має газоподібний стан. Висновок . Вода буває в трьох станах: рідкому, твердому, газоподібному ФІЗХВИЛИНКА Робота в парах У вас на партах розрізаний на шматки малюнок. Водознайко спеціально ускладнює завдання, щоб ви скоріше мудрішали. Кожна пара складе малюнок, назве, що вийшло та який це стан води. ( Діти всі називають результат.) сніг, крига, вода, пар,айсберг… Творча робота А ось зачакловані малюнки від Крапуся. Чого тут не вистачає? Візьміть олівці та розчаклуйте малюнки. Вони вам допоможуть пригадати, як люди використовують воду. Гра „Так-ні” Діти працюють за допомогою сигнальних карток.(+ можна, - не можна). Чи можна викидати в річку сміття? Чи можна розчищати джерела? Чи можна купатися в забрудненій воді? Чи може вода замерзати? Чи випаровується вода? Можна жити без води? IV. Закріплення вивченого. V. Підсумок уроку. Чи довели ми, що вода – це скарб Землі Молодці! Ви дійсно стали мудрішими. |
|
Всього коментарів: 0 | |