15:01 Система уроків з української мови на тему "Речення" урок 2(4 клас) | |||||||||||||||||||
УРОК 2 Тема. Слово і словосполучення Мета: закріплювати знання учнів про різницю між словом і словосполученням; розвивати вміння утворювати словосполучення, будувати з ними речення; виховувати культуру слововживання, прагнення завжди використовувати літературні слова. Основні завдання уроку
2.Збагачення словникового запасу: - введення слів: узимку, улітку, навесні, восени. 3.Підвищення орфографічної грамотності: - орфограма «Подовжені приголосні»; - орфограма «Перенос слів із подовженими приголосними». Обладнання: таблиця «Слово і словосполучення»; картки. Хід уроку І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ 1.Учні зачитують спонукальне речення з вправи 63, пояснюють розділові знаки. Потім пояснюють звукову модель слова браття. 2.Орфографічні вправляння (робота в зошиті) а) Запис звукових моделей слів збіжжя та ластовиння. Висновок. Подовжений звук на письмі передається двома однаковими літерами. б) Перенос слів із подовженими приголосними. Учні ділять слова для переносу. Висновок. Літери, що позначають один подовжений звук, розривати не можна. III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Робота над словами та словосполученнями
Завдання. Уважно прочитати слова в першому та другому стовпчику. Що точніше називає предмет – слово чи словосполучення?
Висновок. Слово тільки називає предмет, а словосполучення вказує ще й на ознаку цього предмета. 2. Побудова речень з уведенням словосполучень ІV. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ - Отже, ми сьогодні працюватимемо над словом та словосполученням, будуватимемо речення із запропонованими словосполученнями. V.РОБОТА З ТАБЛИЦЕЮ «СЛОВО І СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ» VІ. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА VІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1.Створення проблемної ситуації - Чи можна сказати, що слова вітання, матуся є словосполученнями? - Ні, вони нібито не пов'язані між собою. Завдання: утворіть словосполучення. Одна група учнів утворила словосполучення вітання для матусі, а друга група — вітання матусі. Висновок: У першому випадку зв'язок здійснюється за допомогою закінчення, а в другому — за допомогою прийменника і закінчення. 2.Самостійна робота Завдання. Утворити словосполучення з поданих слів. Як пов'язані слова між собою? Сум, обличчя; жаба, квакання; щебетання, соловей; з, виходити, оселя. 3.Словникова робота а) Уведення нових словникових слів. - Які пори року знаєте? (Літо, зима, весна, осінь) - Знайдіть спільнокореневі слова до цих слів. Весна — навесні. Літо — улітку. Осінь — восени. Зима — ? Учні знайшли слова-родичі, окрім слова зима. Колективно, за аналогією, записати слово взимку. Вузлик напам'ять Запам'ятайте! Слова: влітку чи улітку, взимку чи узимку, навесні та восени пишуться разом. 6) Вживання словникових слів: узимку чи взимку. Дослідження. Яке слово вжити? (Узимку) снігурі прилітають у наші краї. Ялівець (узимку) — чудова годівниця для птахів. Забави (взимку) — велике задоволення! Висновок. На початку речення та після слів, що закінчуються на приголосний, пишемо слово узимку; якщо попереднє слово закінчується на голосний, то вживаємо — взимку. 4. Вправляння у побудові словосполучень та речень 1-а група (учні з низьким рівнем пізнавальної активності) Завдання. Побудувати словосполучення і записати їх. Скласти з одним із них речення. Захоплюватись (чим?)... Лунала (біля чого?) біля... Побачили (кого?)... 2-а група (учні з високим рівнем пізнавальної активності)
VІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ Учні. Сьогодні на уроці ми навчилися утворювати словосполучення та складати речення з ними. Учитель. Чи правильне твердження, що вітер і сонце — це словосполучення? Висновок. Ці слова не є словосполученням, вони не залежать одне від одного. 1.Що таке словосполучення: а) слова, які не залежать одне від одного, б) слова, які залежать одне від одного, в) слова, які відносяться до однієї частини мови. 2. Котрі з цих слів є словосполученням: а) кольоровий скло, б) учні з вчителька, в) явище природи ІХ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Виписати словосполучення з тексту (учням роздані індивідуальні картки). | |||||||||||||||||||
|
Всього коментарів: 0 | |