Головна » 2016 » Січень » 9 » Система уроків з української мови з теми "Речення" урок 8 (4 клас)
15:54
Система уроків з української мови з теми "Речення" урок 8 (4 клас)

УРОК 8

Тема. Складання речень з однорідними членами, поширення їх залежними словами

Мета: удосконалювати вміння учнів складати речення з одно­рідними членами; учити дітей поширювати їх залежними словами; розвивати вміння спостерігати, порівнювати, узагальнювати; вихо­вувати любов до рідного слова. Основні завдання уроку

1Опанування нового матеріалу:

—   залежні слова при однорідних членах речення;

—   поширення речень залежними словами.

2.      Збагачення словникового запасу:

—    введення слів — назв деяких предметів сучасного посуду: хлібниця, цукорниця, чайник, чашка, блюдечко, розетка.

3.       Підвищення орфографічної грамотності:

—   написання слів на зразок духмяніють;

—   орфограма «Апостроф».

Обладнання: малюнки на тему «Сучасний посуд»; натуральні об'єкти для порівняння; текст «Сніданок».

                   Хід уроку

        І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

        ІІ. ФРОНТАЛЬНА ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

        ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

1.          Вступна бесіда

—   Діти, минулого уроку ми «відвідали» у бабу­син музейчик, де побачили старовинний посуд. Це — ... (учні пригадують назви посуду і продов­жують речення).

—    А чи є у вашій оселі, на кухонній поличці такий самий посуд? (Розповіді учнів.)

—   Сьогодні ми ознайомимось із сучасним посу­дом. Послухайте текст-розповідь і назвіть посуд, який був розкладений на столі.

СНІДАНОК.  Уранці я допомагаю матусі накривати стіл. Посеред столу ставлю хлібницю, чайник, цукорни­цю і розетку. Потім розкладаю блюдечка, чашки, ложечки. Снідаємо. Ласуємо рум'яними пиріжками і духмяним чаєм.

2.        Словникова робота

а)  Запис слів-назв посуду на дошці та в зошитах, визначення наголосу.

Хлібниця, чайник, цукорниця, розетка, блюдеч­ка, чашки, ложечки — це посуд.

б)  Тлумачення слів учнями.

Виникають труднощі при поясненні слова розетка, тому пояснюю, що це слово має декілька значень:

розетка — пристрій для вмикання електро­приладів;

розетка — стрічка, зібрана у вигляді квітів; розетка — маленьке блюдечко для варення, меду.

в) Робота над реченнями.

На дошці записано речення із тексту. Учні читають його, визна­чають однорідні члени речення.

Посеред столу ставлю хлібницю, чайник, цукор­ницю і розетку.

Відповіді учнів. У цьому реченні однорідні члени є другорядними членами речення і залежать від слова ставлю.

IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.       Поширення речень залежними словами

— Щоб краще уявити собі цей посуд, доберемо до кожного однорідного члена речення слово, що допоможе визначити на ознаку цього предмета.

Серед столу ставлю (яку?) цукорницю, (яку?) хлібницю, (який?) чайник, (яку?) розетку.

2.       Запис речення в зошитах

Посеред столу ставлю плетену хлібницю, полив'яний чайник, розписну цукорницю, скляну розетку.

Висновок. Слова плетену, полив'яний, розписну, скляну залежать від однорідних членів речення.

Потім учитель пропонує записати в зошитах під диктовку останнє речення тексту, самостійно визначити однорідні члени речення і залежні від них слова. Перед написанням опрацьовується напи­сання слів рум'яними і духмяним.

Ласуємо рум'яними пиріжками і духмяним чаєм.

V.     РОЗУМОВА РОЗМИНКА

Завдання. Порівняти два чайники (пропонують­ся натуральні об'єкти). 9 Алгоритм «Умій порівнювати»

1.       Знайдіть спільні ознаки.

2.       Визначте схожість між предметами.

3.       Зазначте відмінності. Зразок відповіді

Обидва чайники керамічні та схожі на велику кульку. За кольором вони є відмінними. Один — строкатий, мов папуга. Другий — наче різнобарвні айстри.

VI.   ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1.       Колективне опрацювання вправи 83 (усно).

2.       Коментоване списування із завданнями (за

вправою 84).

3.       Коментоване списування із фронтальною перевіркою (за вправою 85).

VI.        ПІДСУМОК УРОКУ

Гра-блискавка

Поширте речення залежними від однорідних членів словами.

1.     Край села ростуть тополі й вишні.

2.      Біля садиби росли мальви, чорнобривці, айстри.

3.         Моя бабуся приготувала на обід борщ і пам­пушки.

Висновок. Залежні слова доповнюють однорідні члени речення, вказують на їх конкретні ознаки.

VII.      ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 86, с. 42.

Переглядів: 446 | Додав: Oksana | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar