12:04 Звук [х]. Позначення його буквами "X", "х" (ха). |
Тема. Звук [х]. Позначення його буквами "X", "х" (ха). Мета. Ознайомити учнів з буквами "X", "х" (ха), її алфавітною назвою, звуковим значенням; вчити їх правильно артикулювати звук [х]; виробляти навички читання складів, слів з буквою "X" (ха); розвивати уміння робити звуковий та звуко-буквений аналіз слів; читати деформовані речення; збагачувати словниковий запас учнів. Хід уроку I. Організація класу ІІ. Повторення вивченого.
? айка (Гайка, майка, чайка, лайка, байка.) 2. Читання пісеньки "Зайчику, зайчику" в особах. ІII. Вивчення нового матеріалу. 1. Виділення звука [х] з віршика-загадки Г. Чубач. Хтось хитренький хитрував — Нашу хвіртку поламав. "Хто це? Хто це?"— я питав, Та ніхто про те не знав. А хитренький за хлівом Спав собі солодким сном. Уві сні тихенько хрюкав І слова мої не слухав. 2.Артикуляція звука [х]. Віднесення його до твердих приголосних. Звукова зарядка: Ха-ха-ха; хата, халат, халва. Хо-хо-хо; ходити, холод, хобот. Хи-хи-хи; дітлахи, птахи, шляхи. Ах, ох, ух, ех, их, іх. 3. Звуковий, звуко—складовий аналіз слів. —Діти, лісовичок Ох дуже любить загадки. Він і для вас приготував кілька. Учні відгадують загадки і будують з фішок звукові моделі слів-відгадок; ділять слова на склади. а) Білосніжна вата То і дощик ближче. (Хмара) б) Коло носа в'ється — в руки не дається. (Запах) 4. Гра "Хто більше?" Добір слів зі звуком [х] в різних позиціях. IV. Ознайомлення з буквами "X", "х" (ха). Аналіз великої та малої букви "X", порівняння; зіставлення з вивченими буквами. Алфавітна назва. Визначення місця літери "ха" в касі букв: а) Ножиці розійшлися, Розсміялись: "Ха-ха-ха!" Ці веселі ножиці Схожі з літерою "Ха". б) Хрестиком хустину Мама вишивала. Букву "ха" Христинка Вишиту впізнала. 2. Утворення та читання складів. — Діти, наш лісовичок Ох дружить з лісовим дзвіночком. їм завжди весело разом. А сьогодні Ох помітив, що дзвіночок засмутився. Чи не захворів часом? Адже так давно не було дощу. Давайте покличемо хмаринку і напоїмо дзвіночка. На дошці — макет хмаринки з краплями, на яких літери: а, о, у, и, є, і. Внизу— дзвіночок з літерою "Ха". 3.Відпочинок-гра "Іди, іди, дощику...". V. Робота в зошиті Звуко-буквений аналіз слів: "ховрах", "хліб", "горіх" 2. Написання літери "х", складів та слів з нею. 3. Робота зі складовою таблицею та "драбинкою" слів. Читання слів колонці. 4. Словникова робота . 5. Читання деформованих речень . V. Фізкультхвилинка. Лісовичок Ох став на мох. Ручками помахав, весело пострибав. Нахил вправо, нахил вліво — можна братися до діла VI. Робота за "Букварем" 1.Читання слів на зіставлення звукових значень букв [г] — [х]. 2.Спостереження за спорідненими словами — Що ви помітили? Який склад повторюється у словах? Уточнення значення слів. Введення їх у речення. 3.Робота з ілюстрацією. Хвилинка фантазії. VII. Підсумок уроку. |
|
Всього коментарів: 0 | |