Головна » 2016 » Січень » 9 » Дієслова теперішнього часу. Визначення особи і числа дієслів теперішнього часу. (Урок-аукціон з української мови в 4 класі)
17:15
Дієслова теперішнього часу. Визначення особи і числа дієслів теперішнього часу. (Урок-аукціон з української мови в 4 класі)

МЕТА. Вдосконалювати вміння дітей розпізнавати дієслова теперішнього часу в    

              усному і писемному мовленні,ознайомити із змінюванням дієслів за  

               особами і числами, формувати вміння розрізняти особу і число дієслова. 

              Розвивати мовні вміння дітей, уяву, вміння працювати в групах.

              Виховувати вміння бачити перкрасне, захоплюватися ним, смак до

              художнього слова.      

ХІД УРОКУ

І. Організаційна ч-на

Продзвенів і стих дзвінок. Починаємо урок.

Всі за парти тихо сядьте і на мене подивіться. Подаруйте мені свої усмішки і почнемо урок.

ІІ. Вступна ч-на.

Сьогодні у нас незвичайний урок – урок-аукціон.

Аукціон – цікаве слово.

Ви ж покажіть свої знання, хто більше знає дієслово, купує зразу мій товар.

Аукціон -  привселюдний розпродаж, при якому покупцем є той, хто запропонує більш високу ціну. На нашому аукціоні можна купити товар не за гроші, а за знання.

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу

  • Сьогодні ви будете працювати в групах «Питайлики», «Всезнайки», «Кмітливчики».

Тож починати торги час. Аукціон чекає нас. (Б’ю у гонг).

 

1. Фронтальне опитування.

Першими на торги виставлено  набір олівців.

Інтелектуальна гра «Швидко і правильно»

  • Яка частина мови наз. дієсловом?  (Що озн. Дію предмета й відповідає на питання: що робити? Що зробити? Що робив? Що робитиме?... Н-д: Гості зайшли до хати і сіли за стіл)
  • Як наз. початкова форма дієслова?  (Неозначена форма)  що це? (Незмінювана форма дієслова, яка називаючи дію, не вказує на час, особу, рід, число і відповідає на питання що робити?  Що зробити?)
  • Як пишеться не з дієсловами? (окремо)
  • Яку дію можуть виражати дієслова? (завершену і незавершену, н-д6 стукати, намалював)
  • Які часи мають дієслова? Минулий, теперішній, майбутній)

ВЧИТЕЛЬ. Товар продано. Власником товару є група…

 

2. Хвилинка каліграфії.

-  щоб запам’ятати час і місце нашого аукціону, давайте запишемо у своїх зошитах дату, класна робота. При перевірці зошитів я побачила, що не всі діти правильно пишуть букву «з2. Тому пригадаймо її правильне написання. Яке слово можна придумати з цією буквою?

Н-д: зима.

Споріднені слова: зима, зимонька, зимуючі, зимувати, зимовий, взимку.

Скласти речення з цим словом. Підкреслити граматичну основу. Якою частиною мови виступає присудок?

 

3. Творчий диктант.

На торги виставляється  набір блокнотів.

Замініть дієслова неозначеної форми на дієслова у

«Питайлики»                            «Всезнайки»                              «Кмітливчики»

   Минул. часі                            теп. часі                                       майб. часі

(ДІЄСЛОВА: збирати, ходити, співати, горювати, розмовляти, радіти, балакати, працювати, складати, літати, смішити)

Товар продано тій групі, яка найшвидше і без помилок справиться із завданням.

ІV. Фізкультхвилинка.

 

 

V. Робота над вивченням нового матеріалу.

1. Слово вчителя.

- Зверніть увагу на дошку. Розгляньте схему, визначте тему уроку.

ІМЕННИК – ЧИСЛО, ВІДМІНОК.

ПРИКМЕТНИК – ЧИСЛО, РІД, ВІДМІНОК.

ДІЄСЛОВО - ….

(Змінювання дієслів). А точніше «Визначення особи і числа дієслів теперішнього часу.

А наш аукціон продовжується. І на торги я виставляю набір блокнотів.

 

2. Колективна робота

- Заповніть таблицю, змінюючи дієслово шукаю.

Я (що роблю?)                   шукаю                     ми (що робимо?) шукаємо

Ти (що робиш?)                 шукаєш                   ви (що робите?)    шукаєте

Він,

вона,   (що робить?)        шукає                       вони (що роблять?)  шукають

воно

  • Давайте проаналізуємо, що змінювалось у дієслів?  (Число,  особа)

Зробіть висновок. Сформулюйте його за зразком: «Ми побачили, що дієслова теперішнього часу змінюються за числом і особою, а не за відмінкми, як іменники і прикметники.

Товар отримує …..

VІ. Закріплення нового матеріалу.

1. Робота з правилом.

2. Гра  «Пошук»           На аукціон виноситься  клей ПВА.

Спробуйте визначити число й особу дієслів, записаних на карточках. (Для кожної групи інші дієслова. Діти по черзі ідуть до дошки, записують дієслово, а в дужках число і особу.

«Питайлики»                             «Всезнайки»                               «Кмітливчики»

Бігає (3ос.одн.)                          скаче (3ос.одн.)                          працює (3ос.одн.)

Працюєте(2ос. мн.)                  усміхаєтесь (2ос. мн.)                спите (2ос. мн.)

Ріжемо (1 ос. одн.)                   вчуся (1 ос. одн.)                         їмо (1ос. мн.) 

Товар продано. Найвищу ціну заплатила група…

ІV. Підсумок уроку.

На кінець уроку аукціон- мудрець пропонує набір лінійок.

  • Яку частину мови ми вивчаємо?
  • Які граматичні характеристики дієслова ви вже знаєте? (Н.ф., час, число, завершена або незавершена дія)
  • З дієсловами якого часу ми працювали сьогодні?  (Теп. час)
  • Як змінюютья дієслова теперішнього часу? (За особами і числами)
  • Як визначити особу і число дієслів теп. часу? (За доп. Займенника, питання та закінчення дієслова)
  •  
  • Я миюся, ти миєшся. Який це час Федоте?
  • Ну раз ми з вами миємось, виходить, що субота.
  • - Чи правильно відповів Федот? (Ні)

 

Який це час: я бігаю, ти бігаєш, він бігає, вони бігають?

Учень: велика перерва

  • Чи погоджуєтесь ви з відповіддю учня? Чому?

 

VІ. Домашнє завдання з інструктажем.

С.57 – правило, виконати вправу 109 : визначити число, особу дієслів.

Переглядів: 1003 | Додав: Oksana | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar