Головна » 2016 » Лютий » 12 » Які властивості має вода? Практична робота "Ознайомлення з властивостями води"
18:45
Які властивості має вода? Практична робота "Ознайомлення з властивостями води"

Природознавство

Тема."Вода. Властивості води."

Мета:ознайомити учнів з властивостями води, формувати уявлення про зміни станів води; розширити уявлення про взаємозв’язки води з іншими об’єктами природи; виховувати бережливе ставлення до води. 

ХІД  УРОКУ

І. Організація класу.

 1.Вправа «Мобільний синоптик».

ІІ.Оголошення теми і мети уроку.

Створення проблемної ситуації.

В одній чарівній країні жили щасливі люди. Сади рясніли фруктами, поля колосилися житом і пшеницею, на луках паслася худоба, у лісах співали птахи. Але сталося якесь лихо і вся благодать стала пропадати: рослини зів’яли, корови перестали давати молоко, птахи улетіли. Засумували люди, задумалися і звернулися за порадою до Мудреця. Вислухав їх Мудрець, взяв гілочку верби і пішов з нею по лісах, по полях та городах. Зупинився Мудрець за городами і сказав: «Копайте тут, знайдете скарб.» Люди копали день і ніч.

 Що ж знайшли люди? (беру кошик) Нам Мудрець передав часточку скарбу, щоб ми теж стали мудрішими. Що у кошику?  (виймаю пляшку з водою). Нам доведеться довести, що вода справжній скарб на планеті Земля.

Ми спробуємо з’ясувати властивості води, її різний стан, та як люди використовують воду. ( Відкриваю опорну схему)

Перегляд відеоролика.

 А допоможе нам в цьому  казковий герой Капітошка..

Він хоче вас познайомити з прекрасною частиною неживої природи – водою! Вода – це справжнє диво!

5.Робота з підручником. Дослідницька робота.

Капітошка допоможе  більше дізнатися про воду:

РОЛЬОВА ГРА                                                                     

Дослід1: Водознайко наливає воду в склянку.

Висновок: вода – прозора, не має смаку, запаху – Крапусь підносить дітям склянку з водою, дає понюхати, спробувати на смак.

 

Дослід2:  наливаю воду у різні за формою предмети.

Висновок: вода не має форми.

Дослід3:насипаю у воду сіль, цукор, розмішує, дає спробувати.

Висновок: вода може розчиняти деякі речовини.

- Коли ви смакуєте солодку воду? Вранці п᾿єте чай, каву, кампот, сік.

-Де ви зустрічали у природі солону воду?

 - У морі.

 А ось вам ще один секрет води.

- Ти, вода-водице! Моя маленька сестриця!

 Стань, вода – водице не простою – а зеленою!

Ти, вода – водице, прозорая сестрице! Стань, вода-водице, не простою, а синьою!

Ти, вода –водице, подруго прекрасна! Стань, вода-водице, не простою, а червоною!

 Наливаю  краплинки фарби, розмішую – колір змінюється. Що відбулося?

Висновок: вода може розчиняти фарбу.

 А ще вона може перетворюватися як справжня добра Чаклунка.

 У якому стані ви бачите воду?

 - У рідкому.

А ось вам мішечок, доторкніться до нього руками, що ви відчуваєте?

 - Холод. Спробуйте перекласти у склянку крижинки- чи змінилася форму льоду?

 - Ні .Чому? Бо вона тверда.

Дослід 4. Чайник з гарячою водою. Наливаю воду у склянку- що ви бачите над нею? Пар,додаю ароматизатор – вода може  передавати запах.

Висновок: вода перетворюється на пар – має газоподібний стан.

Висновок . Вода буває в трьох станах:   рідкому,  твердому, газоподібному

 ФІЗХВИЛИНКА

 Робота в парах

 У вас на партах розрізаний на шматки малюнок. Водознайко спеціально ускладнює завдання, щоб ви скоріше мудрішали. Кожна пара складе малюнок, назве, що вийшло та який це стан води. ( Діти всі називають результат.) сніг, крига, вода, пар,айсберг…

Творча робота

 А ось зачакловані малюнки від Крапуся. Чого тут не вистачає? Візьміть олівці та розчаклуйте малюнки. Вони вам допоможуть пригадати, як люди використовують воду.

Гра  „Так-ні”

 Діти працюють за допомогою сигнальних карток.(+ можна, - не можна).

 Чи можна викидати в річку сміття? Чи можна розчищати джерела?

 Чи можна купатися в забрудненій воді?  Чи може вода замерзати?

 Чи випаровується вода?  Можна жити без води?

IV. Закріплення вивченого.

V. Підсумок уроку.

 Чи довели ми, що вода – це скарб Землі  Молодці! Ви дійсно стали мудрішими.

Переглядів: 1294 | Додав: Oksana | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar