Головна » 2016 » Січень » 15 » Вправи для засвоєння та застосування таблиць додавання та віднімання в межах 10
11:34
Вправи для засвоєння та застосування таблиць додавання та віднімання в межах 10

ТЕМА. Вправи для засвоєння та застосування таблиць додавання  та віднімання в межах 10.

МЕТА.  Вдосконалювати вміння учнів додавати і віднімати в межах 10; закріплювати навички порівняння чисел та величин; складати та розв’язувати прості задачі на додавання, віднімання та порівняння; розвивати уміння вимірювати та креслити відрізки; розвивати уміння працювати в групах та в парах; виховувати колективізм, взаємодопомогу.

 

ОБЛАДНАННЯ. Мобільний план уроку, казковий герой, таблиця цифр та букв, магніти, дидактичний матеріал для роботи в парах і групах, стіл для гри „Акваріум”, кольорові прапорці, зошити, олівці, лінійки, ручки, підручники.

ХІД  УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

Дзвоник всім нам дав наказ:

     -До роботи, швидше в клас!

Біля парти станем чемно,

Хай мине час недаремно.

Будемо уважні і старанні всі,

Сядемо тихенько на місця свої.

 

- Сьогодні у нас незвичайний урок, тому я хочу, щоб ви:

Не просто слухали, а чули. Не просто дивилися, а бачили,

Не просто відповідали, а міркували, дружно й плідно працювали.

 

  • У мене зараз дуже хороший настрій, ось такий: показую веселого смайлика.

             А у вас? Намалюйте олівчиками свій настрій.

                 (Учні малюють настрій. Опитування.)

  • Я хочу, щоб хороший настрій у вас не змінювався до кінця уроку. А чого ви очікуєте від нашого  уроку? (Відповіді учнів)

       Щоб усі ваші сподівання збулися...

       Працюватимем старанно, щоб почути у кінці,

          Що у нашім першім класі учні – просто молодці.

           ІІ. ХВИЛИНКА КАЛІГРАФІЇ

  • Кожна людина починає свій новий день з чистої води. І ми почнемо свій урок з джерельця чистоти – з хвилинки каліграфії. Гарно  і акуратно запишіть у своїх зошитах 1 рядок знайомої нам цифри.  А що це за цифра, відгадайте.

        До цифри цієї ти уже звик, вона дуже схожа на сніговик.

        Лиш тільки зима змінить осінь, напишемо цифру цю - ... (8)

          (Учні записують цифру в зошит)

         ІІІ. ЗНАЙОМСТВО З КАЗКОВИМ ГКРОЄМ.

        Математичний диктант.

  • Діти, сьогодні на наш незвичайний, веселий, казковий урок завітав незвичайний, веселий, казковий герой. Його братики і сестрички живуть всюди:  в річках і ставках, у морях і океанах, на хмаринках і в криничках. Щоб дізнатися ім’я нашого гостя, ми напишемо невеличкий математичний диктант. Ви повинні будете записати усі цифри, які почуєте у характеристиці нашого героя. Будьте уважними, записуйте тільки цифри.

          Я – один(1) із багатьох крапельок великого світового океану, який об’єднує в собі чотири (4)        океани, три(3) десятки морів. Всього сім (7) десятків відсотків поверхні Землі вкрито водою. У нас в Україні є два(2) моря: Чорне і Азовське. Тіло людини складають вісім (8) десятків відсотків із води. Близько шести (6) літрів води за один день може випити сім’я із чотирьох (4) чоловік.

- Перевіримо наш „цифровий струмочок”, звіривши його із цифрами, закріпленими на магнітній дошці. Підставте під цифри відповідні літери з таблиці – і ви дізнаєтесь ім’я нашого гостя.

       О                             

        1

2

3

4

М

К

Т

П

А

5

6

7

8

9

О

Ш

І

О

У

 

1

4

3

7

2

8

6

1

4

К

А

П

І

Т

О

Ш

К

А

 

  • отже, нашого героя звуть Капітошка.

             (Відкрити дошку із планом-схемою уроку)

         ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.

          Ознайомлення з планом уроку.

  • Наш Капітошка народився із чистого джерельця і за допомогою цифр потрапив у цифровий струмочок, де дізнався, що йому надійшов лист із дуже важливим повідомленням. Але вітер-жартівник відніс конверт далеко-далеко до Підсумкового океану. Ми повинні допомогти Капітошці знайти лист. Будемо разом із ним розв’язувати приклади і задачі, повторювати вивчене. Для цього ми перепливемо річку Парну, через яку перебратися зуміємо лише в парі з другом, тож ми і попрацюємо в парах. Потім разом із Капітошкою піднімемося на гуртову хмарину, з якої з групками друзів-краплинок оросимо землю, попрацюємо в групах. Далі перепочинемо, зробимо хвилинку відпочинку біля казкової кринички, після чого вирушимо у небезпечну подорож Задачним морем, де наловимо рибки для акваріуму і проведемо гру „Акваріум”. А звідти будемо намагатися дістатися до Підсумкового океану ,де на острові за деревинку-цікавинку  і зачепився лист для Капітошки.

          Хто працюватиме старанно, отримуватиме від Капітошки краплинки. Чим більше таких краплинок  ви отримаєте, тим краще.

Отож, до справи, рушаймо в путь.

V. РОБОТА В ПАРАХ.

  • Щоб перепливти ручку Парну, попрацюймо з другом в парі.

І  група – користуючись малюнками типу гри „Доміно”, складіть приклади на додавання.

ІІ група – використовуючи переставний закон додавання, придумайте два приклади на додавання    за малюнками.

ІІІ група – користуючись малюнком, з одного прикладу на додавання, складіть два приклади на віднімання

(Роздача краплинок учням, які правильно виконали завдання.) 

VІ. РОБОТА В ГРУПАХ

Припекло яскраве сонечко, і наш Капітошка стрибнув високо на яскраву хмаринку, яка надіслала і вам свій привіт. Хмаринка пролилась краплинками дощу на землю. Одні з них впали на гілочки дерев, інші – на квітки, на колоски, ще інші – на будинки. Деякі краплинки впали на дітей, і вони промокли. Отож, за кольором хмаринок, які об’єднали нас в групи, ми попрацюємо.

І група. (Будиночок із завданням у віконечках).

Обчисліть вирази:

5+5-7                              6+4-3                            3+3+4                           7+3-6

6-3-3                               10-5-2                           1+5+3                           4+4-2

ІІ група.(Гілочка із завданням на листочка)

Порівняти:

4... 5-1                             3+3...9                          2+8..10                         7л...9л

5+2...10-4                       7-4....3+1                      8...10-3                         5кг...2кг

ІІІ група.  (Квіточка із завданням на пелюстках)

Виміряти відрізки і накреслити довші або коротші:

7см – на 5см коротший;

3см – на 7см довший;

9см – на 3см коротший;

5см – на 2см довший.

VІ.  ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

  • Ті краплинки, що потрапили на землю, просочилися крізь неї, очистилися і стали в криничці чистою водичкою. Давайте і ми з вами трохи відпочинемо, сядемо разом із Капітошкою біля кринички, вмиємось цілющою водичкою, щоб з новими силами продовжити далі свій шлях.

VІ.  РОБОТА НАД ЗАДАЧАМИ

  Щоб здолати високі морські хвилі, допоможемо Капітошці розв’язати дві задачі.

Гра „Акваріум”

У грі бере участь одна з груп (за вибором вчителя). Учні самі обирають табличку з назвою риби і розподіляють обов’язки.

Щука – читає завдання,

Сом – записує розв’язання,

Окунь – стежить за часом,

Карась – звітує перед класом.

Задача для гри

Мишко дістав з погреба мед. У бочечці було 10л меду, у банці – 3л меду. На скільки літрів меду більше у бочечці?

Решта учнів розв’язує задачу з підручника колективно.

(Заслуховування звіту „Акваріуму”. Роздача краплинок.)

ІX.  ПІДСУМОК УРОКУ.

  • Ось ми і дісталися до Підсумкового океану. З яким настроєм ви завершуєте урок? (Учні малюють настрій. Пояснюють свій вибір.)
  • Отже, відкриємо лист. Що тут? А тут у конверті зашифровані слова.

Прочитати ми їх зможемо, якщо відгадаємо загадки-цікавинки, які підготували наші учні.

У садок до годівниці прилетіли 3 синиці, потім ще три птиці. Скільки птиць на годівниці? (6- слово нема)

Каже мати-квочка „В мене 3 синочки і 4 дочки”. Скільки діточок у квочки? (7 – слово жити)

По дорозі зайчик біг, ніс 5 яблук на пиріг. Одне впало, покотилось. Скільки яблук залишилось? (4 – слово води)

Сидів хлопчик біля річки і піймав аж 3 плотвички. Кошенятко одну вкрало. Скільки рибки в хлопця стало?  (2  - слово без)

(Утворення речення „Без води нема життя”. Роздача краплинок.)

Визначення учнів, які зібрали найбільше краплинок.

Вручення подарунка – фото Капітошки.

Переглядів: 344 | Додав: Oksana | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar